חיפוש    


 
 

פרטים

באיזה שעה מתחיל מרתון ווינר ירושלים 2019 ? 10:45 - 06:45

באיזה תאריך מתקיים מרתון ווינר ירושלים 2019 ? שישי , 15 מרץ ,2019

איפה מרתון ווינר ירושלים 2019 ?

כמה עולה מרתון ווינר ירושלים 2019 ? 0

 

תיאור

מירוץ ריצה למרחק 42 קמ ו195 מטרים

 

היא ריצה למרחק של 42.195 קילומטרים. מקור שמה של הריצה הוא באגדה עממית אודות פידיפידס, שליח אתונאי אשר רץ מהעיר מרתון ועד אתונה בשנת 490 לפנהס, על מנת להביא את בשורת הניצחון היווני על הפולש הפרסי בקרב מרתון, ומת מיד לאחר שמסר את הידיעה.

בשנת 1896 באתונה הרעיון של מרוץ המרתון הועלה לראשונה כשהציעו להכליל אותו במשחקים האולימפיים הראשונים. המארגנים היוונים של האירוע קיבלו בהתלהבות את הרעיון.

בתחילת הדרך אורכה של ריצת המרתון לא נקבע והגדש היה בעיקר על כך שכל הרצים יעברו את אותו המסלול שעשה השליח ועודכן בכל אולימפיאדה שנערכת כל 4 שנים .

המוקדמות שנערכו ב 1896 לקראת המשחקים האולימפיים באתונה היו למעשה מרוץ המרתון הרשמי הראשון שהתקיים, ובו ניצח כאלירוס ואסילאקוס בזמן של 3 שעות ו-18 דקות. מרוץ ראשון זה היה למרחק של 40 קילומטרים.

בשש האולימפיאדות הבאות, מאולימפיאדת פריז (1900) ועד אולימפיאדת אנטוורפן (1920), התקיים המרוץ בשישה מרחקים שונים.

 

אימונים

תוכנית למרתון היא אוסף של אימונים שבסיומם הגוף שלכם יוכל לרוץ ברגע השיא את המרחק המיוחל. תוכנית אימונים סטנדרטית כוללת 18 שבועות של חמישה אימונים בשבוע, הכוללים ריצות אינטרוולים, ריצות למרחקים בינוניים, וריצות נפח שעולות בהדרגה. האימונים לקראת ריצת המרתון מכיל מרכיבים מיוחדים על מנת לאפשר התמודדות עם האתגר שמציב המרוץ (מתחילים בדרך כלל 5–6 חודשים לפני המרוץ)

חשוב לעשות את ההתאמות הנדרשות לפני תוכנית האימונים כדי לא לפספס אף שלב בתוכנית.

ריצות ארוכות - רצי מרתון מתחילים מבצעים אימוני ריצה למרחקים ההולכים וגדלים בהדרגה. מקובל כי המרחק הגדול ביותר אליו יש להגיע במהלך ריצה בודדת הוא כ-30 קילומטרים. בנוסף לריצות אלה מתבצעים עוד אימוני ריצה מסוגים שונים, כך שרץ מתחיל מקיים שלושה או ארבעה אימונים בשבוע באורך כולל של 60–80 קילומטרים. רצים מנוסים יותר יבצעו אימונים למרחקים ארוכים יותר.

שתייה - במהלך ריצת מרתון מאבד הגוף נוזלים בכמות הפוגעת בתפקוד הגוף, ועלולה אף להגיע עד לסיכון בריאותי. בשל כך חייב רץ מרתון לקבל נוזלים במהלך המרוץ. נושא זה דורש גם הוא תרגול - היות שמערכת העיכול של אדם רגיל אינה רגילה לטיפול במזון הנכנס אליה תוך מאמץ פיזי רציני. לפיכך כוללים אימוני המרתון שתייה במהלך הריצות הארוכות על מנת להרגיל את המערכת לספיגת הנוזלים תוך כדי מאמץ.

בניית שריר - אימון של בניית שריר הוא אימון עם מכשירים או משקולות. לביצוע אימוני בניית שריר לקראת מרתון שני טעמים:

פעולת הריצה מפעילה ברגליים קבוצת שרירים מסוימת בלבד. אימוני הריצה מחזקים שרירים אלו בצורה משמעותית בעוד שיתר השרירים אינם מתחזקים בצורה סימטרית. כתוצאה מכך עלולות להיגרם פציעות בשרירים ובעצמות.

מאגרי הגליקוגן העיקריים של הגוף נמצאים בשרירים. הגדלת מסת השריר מהווה הגדלה של יכולת הגוף לאגור גליקוגן.

 

אחרי המרוץ

מיד עם סיומה של ריצת המרתון סובלים השרירים מחולשה קיצונית. ישנן מספר תופעות נוספות הנלוות לכך: המערכת החיסונית נחלשת, והאיזון הכימי של הדם משתנה.

התאוששות מלאה מריצת מרתון עשויה להמשך כשלושה שבועות.

 

 

חיפושים פופולרים

>> מוקדמות היורו 2012 - נבחרת ישראל נגד קרואטיה

>> מוקדמות היורו 2012- גרמניה נגד אוסטריה

>> תחרות פורומולה ישראל באילת

 
< >
א ב ג ד ה ו ש
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
שתף בפייסבוק שיתוף

לוח אירועים קרובים
הכי נצפים
נוספו לאחרונה